Viikkoa ennen juhannusta lähdettiin vielä viimeiselle pitkälle reissulle ennen vauvaa. Mentiin Ainon kanssa paria päivää aikaisemmin junalla, kun miehen piti jäädä tänne vielä yksi triathlon hoitamaan alta pois :)

Ensin pikkujunalla Lahteen, jossa vaihto "mummolajunaan" kuten leikkivaunullista junaa meillä kutsutaan.

Sen lisäks, että junalla matkustaminen on törkeen kallista, se on myös pikkasen hankalaa, kun tavaraa on aina niin paljon mukana. Turvaistuin on pakko ottaa, koska juna jättää 80km päähän päämäärästä, yksi matkalaukku, jossa juhlavaatteet ja kaikki oleellinen sekä vielä yksi liikkuva objekti. Näiden kolmen kanssa saa sitten pähkäillä minkä nostaa ekana/vikana junaan, minkä ei halua jäävän laiturille :D Näiden kamojen lisäks olin pakannut auton täyteen sellaista tavaraa, joiden saapumista voitiin odottaa miehen tuloon saakka. Rattaat oli mukana ihan vain tavaroiden kantojuhtana, niitä ei tarvittu koko reissun aikana. Ei kun Ähtärissä taisi tyttö pari hetkeä istua kyydissä.

Mummolassa Aino sitten pääsi lempipuuhaansa eli kanojen ruokintaan. Kuvassa myös Ainon Pekka-kissa, jota ikävöi lähes päivittäin :S

Olin sitten taas varannut ihan vääriä vaatteita mukaan. Pelkkiä hellemekkoja ja sandaaleja... Miehelle pitikin laittaa heti viestiä, että tuo villasukkia, pitkiä kalsareita, pipoja ja sormikkaita tullessaan, hrrrr. Kuvissa Ainolla ukin moottorikelkkailu kommandopipo :)

Auttelin isiä rannassa uuden rantasaunan rakentamisessa. Pikkasen oli tälläkin mökillä taas huono (kiireellinen) aikataulu, kun tuli samaan aikaan juhlien kanssa.

Mutta noppeestihan tuo nousi, kun oli oikeet tekijät ;)

Ukin kaivinkonehommia seuratessa mietin, että mikä funktio tuolla perässä roikkuvalla lapiolla on? In case kaivuri ei toimi?

Käytiin tietty myös tsekkaamassa Metsäpirtti, jossa hommat oli edistyny huimasti! Tästä tulee niin hyvä! Vielä toki tekemistä riittää...

IMG_1396-normal.jpgIMG_1395-normal.jpgIMG_1387-normal.jpgIMG_1430-normal.jpgIMG_1431-normal.jpg

Muurahaiset päässeet tekemään tuhojaan hirsille :(

Kolin Erämessut sattui myös samalle viikonlopulle ja käytiin siellä pyörähtämässä siskon ja siskon miehen kanssa. Viimeks ollu ehkä 10? vuotta sitten, apua!

Ihan piiiikkkasen jännitti nuo inkkarit, mutta jostain syystä niistä on juteltu jälkeenpäin eniten.

Sitten oli ne juhlat joita varten kiirehdittiin, eli pikkuveljen rippi!

Muistan kuin eilisen päivän kun 15-vuotiaana pikkuveljen syntyessä totesin parhaalle kaverilleni, että "ajattele, sitten kun Juho on meidän ikäinen, me ollaan kolmekymppisiä! Siis ihan kauheeta!"

Joo, kauheeta on.

IMG_1362-normal.jpgIMG_1309-normal.jpgIMG_1337-normal.jpgIMG_1310-normal.jpg

Torstaina myö sit jatkettiin sukulointia vielä muutama sata kilometriä eteenpäin. Mies oli valinnut tällä kertaa maisemareitin, ja tietenkin juuri silloin meidän vanha uskollinen paku sanoo sopimuksensa irti. Kun ollaan jossain perähikiällä, jossa ei kulje autoja, eikä kännykässä ole kenttää. Tai itseasiassa molemmilta loppui akku.

Ehdin onneks kuitenkin soittaa nollakakkosen tytölle ja kysyä lähimmän huoltamon numeron ja soittaa vielä sinnekin ja tilata hinauksen vähän ennen kuin korjaaja olisi lähtenyt juhannuksen viettoon. Sitten vietettiin 4 tuntia Aadeellä, kun tähän vaihdettiin jotain osia. Meinas tulla jo romuttamotuomio ja vähän mietityttää miten jatketaan matkaa, mutta korjaaja antoikin luvan jatkaa matkaa. Ajettiin ehkä kilsa, niin samat hälytysvalot alkoi palaa. Palattiin korjaamolle viettämään vielä vähäks aikaa sinne aikaa... Kello oli jotain viis kun lähdettiin lopullisesti ja korjaajankin juhannuksenviettoonlähtö oli jokusen hetken viivästynyt. Ajettiin taas pari kilsaa, ja samat hälytysvalot alkoi palaa. Ajettiin Kiuruvedelle saakka.

Perille onneks päästiin ja autokin muutaman päivän lomalle. Juhannuksen takia ei siis saatu lisää osia eikä korjausaikaa.

Kiuruvedellä vietettiin oikein rentouttava, leppoisa juhannus kaikenlaisen pienen lomapuuhastelun merkeissä.

Tuliaisamppeli: Kolin puutarha

Käytiin Löytyn Lohella pyydystämässä -minä pyydystin- juhannuslohet. Toinen syötiin jo paikan päällä, toinen säästettiin viikonlopuksi :P

Kaloja oli niin, että hyvä kun eivät silmille hyppineet!

Ja sää ehti olla kaikkea kuumasta auringonpaisteesta raekuuron kautta vesisateeseen :O

Juhannuskrokettia

Keinunrakennuspuuhia:

Tietenkin grillausta ja muurinpohjalettuja <3 <3 <3

Pääsin myös ompelemaan! Välillä meinas vähän pinnaa kiristää n. 30 vuotta vanhan Janomen kanssa, mutta kun sain ensimmäisen neulan poikki ja vaihdoin uuden tilalle niin alkoi yhteistyö vähän paremmin sujua. Sinikankaiset tyynyt, verhot ja sohvan tilkkupäällinen pikkulikkojen aittaan.

Välillä oli vähän kylmäkin:

Aino pääsi ratsastamaan Kissanaisella:

2014-06-24%2012.26.14-normal.jpg2014-06-24%2012.26.07-normal.jpg2014-06-24%2012.13.33-normal.jpg2014-06-24%2012.13.30-normal.jpg

Ja mie annoin vauvalle kyytiä juhannusjuomilla, jotka on varmaan 100% sokeria ;)

Rv 37 eli täysiaikaisuus, vauva saa tulla!

Sit myö vietiin auto ihan oikeelle korjaajalle, eikä mihinkään Aadeelle. Puolet halvemmaks tuli tämä korjaaja, ja auto tuli kuntoon, wuuuu!

Tästä myö sit jatkettiin kotiin päin. Tarkoitus oli ajella ihan hiljakseen maisemareittiä, ehkä jopa käydä ekaa kertaa evö Pohjanmaalla. Ähtärin eläinpuisto oltiin jo ehditty tytölle luvata. Mies meni kuitenkin sopimaan toisen auton myynnin heti seuraavalle aamulle, joten olikin ajettava suorilla Hyvinkäälle.

Ähtärissä kuitenkin ehdittiin käydä, mahtava paikka!