Päätettiin siis tosiaan ihan pari päivää Tallinnan reissun jälkeen ottaa äkkilähtö johonkin lämpimään, ja päädyttiin Espanjan Costa Bravaan, joka on n. tunnin päästä Barcelonasta. Matkalle tuli hintaa 390,-/hlö, ja tosiaan Ainostakin piti sama summa pulittaa, vaikkei all inclusivet taida tulla ihan täysin hyödynnettyä Ainon syömisillä ;) Ja se 3 hengen hotellihuonekin on aika turha, kun meidän väliinhän tuo aina änkeää... :)

Lennot sujui hyvin, mutta olin kyllä kieltämättä aika poikki perjantai-iltana, kun oltiin ensin lähdetty Hyvinkäältä viiden aikaan aamulla lentokentälle, sieltä Hki-Arlanda ja sieltä Barcelonaan.

Perillä lentokentällä meidän piti tavata lentokenttäkuljetuksen väki mustan hevospatsaan luona, jonka löytäminen ei loppujenlopuks ollutkaan kovin vaikeaa ;) Kyytiä jouduttiin kuitenkin odottamaan yli tunti :( eikä kyyti vienyt perille saakka, vaan jätti vammaisen, raskaana olevan,3 veen ja matkatavarat noin puolen kilsan päähän hotellista.

Päästiin kuitenkin perille ja hotelli vaikutti oikein hyvältä :) Matka oli verottanut voimia kuitenkin sen verran, että nukuttiin koko perhe kuin tukki aamuun asti.

Yllä oleva kuva hotellista on suurin piirtein samanlainen, mikä matkanjärjestäjän sivuilla matkaa tilatessa. Kun lauantai aamuna katsoimme ikkunasta hiekkarannan ja meren suuntaan, välissä oli kuitenkin pieni yllätys:

Wait, what?

Ranta on 50m päässä kuten luvattiin, mutta välissä rautatie :D Siis aivan meidän ikkunan alla! No, onneksi tuossa oli alikulkusilta ihan vieressä eikä ohi ajavat junat kovin paljoa häirinneet, ehkä enemmänkin kuulutukset. Tällä samalla junalla oltais päästä lentoasemalta suoraan hotellille, mutta eihän myö sitä tajuttu!

Ensimmäiset päivät oli aika viileitä ja huomasin pian, että olin pakannut (taas kerran) ihan vääriä vaatteita mukaan. Lähinnä hellevaatteita, mekkoja ja sortseja, kun mukana olisi pitänyt olla pitkiä housuja ja pitkähihaisia paitoja. Mutta hotellin uima-altaalla oli lämmintä, saatiin uikkaritkin testiin ja toki heti ekana päivänä piti päästä biitsi tsekkaamaan!

IMG_0123-normal.jpgIMG_0136-normal.jpgIMG_0138-normal.jpgIMG_0158-normal.jpgIMG_0106-normal.jpg

Tämä hotellin vieressä kulkeva rantakatu oli aivan mieletön. Kyllä meillä kummallakin oli ihan järkyttävä kaipuu juoksemaan, mutta sattuneista syistä kumpikaan ei nyt juoksuaskeleita ota :(

Tässä olisi riittänyt tasaista reittiä niin pitkälle kuin silmä kantaa.

IMG_0315-normal.jpgIMG_0167-normal.jpgIMG_0164-normal.jpgIMG_0174-normal.jpgIMG_0172-normal.jpgIMG_0124-normal.jpg

Meidän päivät kului aika leppoisasti, syötiin paljon jätskiä tai no, ylipäätänsäkin ruokaa, koska meillä oli all inclusive, mikä tarkoittaa, että koko ajan on ruoka-aika...

Kierreltiin ostoskatua, joka alkoi aivan meidän hotellin ovelta ja paljon tuli osteltua, vaikka mitään ei tarvitse ;)

IMG_0453-normal.jpgIMG_0454-normal.jpgIMG_0455-normal.jpgIMG_0457-normal.jpg

Aino näki mainoksen pikkuleteistä kampaamon ulkopuolella ja halusi ne. Kipukynnys ei kuitenkaan kestänyt toiselle puolelle ottamaan lettejä, joten jäi vähän toispuoleiseksi :)

Sai myös korkokengät, jotka on nyt ihan must.

Iso rasiallinen mansikoita (tässä vaiheessa jo lähes tyhjä) 1,50 euroa.

Jäätelömauissakin oli valinnan varaa, mm. Red Bull jäätelöä, hyyyyy! Eikä ollut ihan Suomen hinnoissa, vaan n. 1,80e/pallo.

Joidenkin mielestä nää oikeilta näyttävät nuket on karmivia, mutta jossain raskaushöyryssä rakastuin aivan totaalisesti kun näin nämä, enkä voinut lähteä tästä liikkestä ilman omaa Ainon vauvaa <3

Meillä asuu nyt siis Sanni, alimmaisen kuvan keskimmäisen rivin vasemman puolimmainen ;)

Kierreltiin ympäri omaa kylää sen minkä mies jaksoi sauvoilla köpytellä. Löydettiin mm. kiskohissi, kasvitieteellinen puisto ja Tähkäpään linna.

IMG_0282-normal.jpgIMG_0258-normal.jpgIMG_0236-normal.jpgIMG_0252-normal.jpg

Meidän kylä. Hotelli tuolla jossain rannalla, tänne asti jaksettiin kävellä :)

Tässä pienessä kylässä oli myös aivan älytön määrä leikkipuistoja, mikä oli tietenkin loistavaa, koska Aino halusi pysähtyä joka ikiseen, niin saatiin samalla levähtää :)

Bongattiin meidän hotellin vierestä liike, jossa oli "mobility equipment for rent". Käytiin kysymässä hintaa, ja 15,- päivä vuokralla saatiin tällainen menopeli isukille :D Ihan ongelmitta tämäkään ei sujunut, kun ekasta mopedista loppui akku jonnekin kilometrin päähän ja jouduin työntämään sen kera miehen takaisin liikkeelle. Puuh! Saatiin tämä, joka sammui täsmälleen samaan kohtaan, ja jouduin UUDESTAAN työntämään nämä liikkeelle, mutta siitä olikin vaan jotain tuolta pohjasta mennyt väärään asentoon ja se toimi sitten ihan normaalisti... Päätettiin kuitenkin kokeilla, jos kolmas kerta toden sanoisi, ja päästiinkin vähän pidemmälle tutustumaan naapurustoon.

Löydettiin sieltä tallainen trampoliiniheaven. Ja kuten vaatetuksesta näkyy, oli aika kylmä päivä! Jouduin ostamaan itselleni ja Ainolle kaulahuivit, mutta vahinko oli ehtinyt jo tapahtua ja olin flunssassa loppu viikon :(

Ja koska tuo rautatie sattui menemään aivan meidän ikkunan alta, niin päätettiin yksi päivä lähteä extempore reissulle Barcelonaan. Mitään sen ihmeempää ei ollut suunnitelmissa kuin ajaa sinne junalla ja takaisin, koska ollaan aika immobileja, mutta parit nähtävyydet kuitenkin.

Meidän paikat junassa ja metrossa :D

Sagrada Familia, joka ei ilmeisesti koskaan valmistu. Mutta oli siellä tuttu paikallinen yritys yrittämässä ;)

Siis Kone Cranes.

Ja puistoja, puistoja, paljon puistoja:

Tutun näköisiä leikkivälineitä suoraan Rovaniemeltä :)

Liikkuminen lapsen kanssa oli tosi helppoa, Aino meni metrossa kuin vanha tekijä, vaikka taisi olla Ainon eka metroilu.

Loppuloman päiviksi saatiikin sitten pari lämpimämpää päivää ja vaikka oli omasta mielestäni tosi vähän aikaa auringossa, onnistuin palamaan, siis minä joka en koskaan pala! What! Ehkä kuitenkin vähän liian paljon vähän liian äkkiä. Aino sensijaan ei pala, muuttuu vaan ruskeaksi kuin papu, mutta tyttöä tuli toki paremmin rasvattua ja suojattua.

Eihän musta ole pelkästään auringossa löhöämiseen, ja kun sain matkalukemiset luettua piti lähtä etsimään lankakauppaa :) Vaaville oikein tuhti villatakki tuliaisiksi, ihan omasta päästä ilman mitään ohjetta ja sen kyllä huomaa :D

Melkein mun kaikki ulokkeet siis sai punoituksen, eli lähinnä nenä ja maha...

Kieltämättä viikon all inclusive ruuan syömisen jälkeen oli jo ihan kiva palata kotiin :) Paluumatka ei mennyt ihan ongelmitta vaan sain pienoisen aggressiokohtauksen lähtöpäivänä näille lentokenttäkuljetuksen tyypeille -samoille kuin tullessa- kun olimme aamu kahdeksaksi raahautuneet kamojen kanssa sinne puolen kilometrin päähän ilman aamupalaa.

Tiesin, että bussimatka on pitkä, noin tunnin, koska bussi kiertää kaikki pikkukylät hakemassa muita lennoille lähteviä turisteja. Siinä vaiheessa kun olimme ajaneet tasan tunnin ja tulimme yhtäkkiä samaan kohtaan, mistä me olimme ensimmäisinä kyytiläisinä nousseet bussiin olin ihan raivona. Palasimme siis hakemaan jotain tyyppejä (jotka ei olleet siellä) jotka olivat silloin kasin aikaan jääneet kyydistä. Sitten samoja pikkuteitä taas uusi rumba. Ja kaiken huipuksi ajoimme jotain super kapeaa pikkutietä n. 20m. eräässä kylässä, että päästiin jonkun hotellin eteen ottamaan tyyppejä kyytiin ja sitten peruutettiin tuo 20m sieltä pois, mihin kului aikaa ehkä 20min. Nämä tyypit, kenet otettiin siitä hotellin edestä eivät vaikuttaneet yhtään sellaisilta, kenellä voisi olla hankaluuksia liikkua 20m matkatavaroiden kanssa. Jostain syystä meitä ei haettu hotellin edestä, vaikka kyllä sinnekin tie meni, ja vielä 4x leveämpi. ARGH. Nojoo, ehkä pikkumaista valitusta, mutta olin tuolle aamua aika raivona. Ja palautetta lähtee resorthoppa.comiin.

Maksettiin tuosta kyydistä 80 euroa. Matkan kesto 3 tuntia. (Juna yht. koko perhe 19,90, 1 tunti).

Estocolomon kautta jälleen Helsinkiin ja Arlandassa vielä toki leikkipaikan kautta. Tuonne Junibackeniin on kyllä päästävä joskus!!

IMG_0510-normal.jpgIMG_0518-normal.jpgIMG_0519-normal.jpgIMG_0517-normal.jpgIMG_0515-normal.jpgIMG_0511-normal.jpg